Followers

Wednesday, March 31, 2010

Drama Sebabak


Lokasi : Pasar / Market Bayan Baru

Tujuan : Beli kerang

Teraju :

Aku
Muiz
Pak Cik Omar (Kawan Arwah Abah)
Stranger (Kawan Kepada Pak Cik Omar)

_____________________________________________

Sedang aku jalan masuk ke dalam market. Aku ngan Muiz tersempak ngan sorang mamat (Pak Cik Omar)

Aku : Eh, Pak Omar....

Pak Cik Omar : Ha, mai ngan sapa..?

Aku : Nie, mai ngan anak menakan (sambil tunding jari kat Muiz). Iz.... salam Tok Wan Omar (Iyolah, Pak Cik Omar pun dah bercucu)

Muiz pun salamlah dan cium tangan Pak Cik Omar dengan srtanger yang tengah dok sembang ngan Pak Cik Omar sambil aku berjalan masuk market dan terdengar...

Stranger : Sapa tu..?

Pak Cik Omar : Cucu kawan....


Dan cuba korang teka apa yang Muiz tanya aku masa masuk dalam market...?


Muiz : Pak Chu... sapa tu..?


Aku pun jawabla...


Aku : Tu la kawan Tok Wan...


Dan apa feedback yang aku dapat dari anak menakan kesayang aku...


Muiz : Pak Chu... kenape die tak meninggal laghi....

Aku : Gulp... kelu lidah nak kata...



Kahkahkahkahkah









7 comments:

katak_78 said...

Apa kelembab kaklyn nak paham crita miez nie...huhuhu...rindu miez laa...bila mau berFb lagi kan!

MrMiEZ said...

Hehehe...

Mie pun kalu baca skali ja tak paham gak..

Kena ulang bekali2....

north face factory outlet said...

Buy best wedding dresses at best price from world leading online dresses supplier.Enjoy custom made prom dresses,discount wedding dresses,lace wedding dresses,cheap wedding gowns,cheap evening dresses,discount wedding gowns,discount prom dresses,cheap prom dresses at http://www.dressesol.com

be a positive thinker!!! said...

nice blog... :)

http://yusri-outsider.blogspot.com
http://www.fk-unhas.co.cc

OLyNz said...

hehehehe bebudak sekarang memang cerdik.. kekadang question dorang tu anexpected..

Live. Love. Laugh. said...

soalan cepu cemas!!

Che Mid said...

Salam perkenalan. Seronok melayan anak buah ni.. tapi awak tak cita apa jawapan pd soalan tu?