Followers

Monday, June 15, 2009

My Blog Conference....a.k.a Press Conference




Pernah dak korang mengalami sindrom di mana "...when a problem arise... its getting worse by the third person..." Wah..Wah....ayat omputih aku. Entah betul ke idok grammar dan past tense nye. Actually... (ayat omputih agi) aku ader problem missunderstood dengan one of my closest buddy kat opis nie. Yerla... bila dah terlampau klose sangat bab2 and soal perasaan nie kita amik tak kisah. Begitu la jadinya pada aku when that buddy menyentap perasaan aku yang masih berbaki ini denga tengkingan nye. (Naper that day aku terlebih feeling ek... tell me why)

Mungkin bagi side die... die tak rasa... (bahawa aku telah terasa) yerla dah klose sangat mana nak perasan akan aku nye feeling. Okayla... aku pendekkan cite. Bila aku nak menyetel kan masalah feeling nie, aku dah meluahkan pada orang yang ke-3 nie... (ntahlah, kenapa die slalu je jadi orang ke-3...tapi die nie very2 baik hati kay...one credit for me please sebab puji you the third party) telah meng'missunderstood'kan statement aku semasa perbualan telefon aku ngan die. Begini dialog mak aku semasa memberi nasihat kepada aku semasa aku cuba nak menyetelkan dilema aku nie...

My Mom : Tu la lepas nie jangan rapat sangat dengan sesiapa pun, sebab bila dah terlampau rapat nanti bila ada masalah, susah nak settle..'

Myself : Sebenarnya tak der ape masalah pun, cuma perasaan ini mudah tersentap sangat.

My Mom : Yer la bila dah terlampau rapat jadi macam nie la.

Myself : But why mom... tell me..... why (dialog nie aku tambah sendri nak kasi feel sikit entry/scene nie)

Mungkin die and the third party tersalah tafsir statement mak aku semasa perbualan telefon tempoh hari. Statement tersebut bunyi nye seperti nie la kot, "...mak Aimi (ni nama glamor aku kat opis... gelikan) tak kasi die kawan ngan kita dah...". Ya Allah, Ya Rabbi... bukan tu maksud mak aku, tapi maksud die, jangan kawan dengan sesorang rapat sangat, kena ada batasan bila ade problem susah nak settle. Sebab bila dah terlampua klose, kita jadi tak kisah dengan soal perasaan. Mana tau, kot2 die ade terasa dengan kita tanpa die/kita sedari.

Okaylah, sekarang kepada yang tersalah tafsir press statement (a.k.a nasihat) mak aku tempoh hari tolong lah mengerti, setelah lenguh jari aku nie meng'explain'kan di laman blog yang amat indah ini. Mungkin side aku ade salahnya gak, tapi bila yang third party salah tafsir, telenovela nie jadi melarat, macam cite Mexico tu, sampe beratus2 episod. Jadi aku harap dengan 'blog conference' ni bakal menyelesaikan segala kekusutan ini. Please kay... aku tak salahkan third party tu. Nanti third party plak missunderstood ngan aku. Ngan third party nie pun aku kecikkan hati die dengan words yang sama yang aku cakap pada si dia, tapi aku dengan die dah OK. Tapi di hati hanya Allah yang maha mengetahui.

Aku tak mo jadi macam desperate opismate... ala, macam desperate housewife. Tapi nak buat macam mana, dah tak der jodoh. Tapi satu saja aku nak dia tau...

".... aku betul2 sori dan akan kenang persahabatan kami sampai bila2..."


3 comments:

rizz said...

Myself : But why mom... tell me..... why (dialog nie aku tambah sendri nak kasi feel sikit entry/scene nie) <--- part ni yg aku xthan ni wakakak.. b the way tol la ckp ur mom tu bkawan just 'manis2 buah' je beb..xyh lebeh2 kite bkn taw hati org cmne kan?:)

mrMiEZ said...
This comment has been removed by the author.
mrMiEZ said...

makasih rizz...

betoi tu rizz... dalam berkawan nie jangan feel lebeh2... nanti merana...

bagi ko "...manis2 buah..." aje dan bagi aku biarlah "...suam2 kuku kaki cekam aje..."

hehehe