Followers

Thursday, December 11, 2008

My S.U.R.P.R.I.S.E During Aidiladha 1429H


***************************************************

Wahwahwah... Gedik kan aku. Nie la surprise yang aku uar-uarkan sebelum nie. Aku pun semengnya tak sangka yang aku punya jodoh yang kuat untuk jumpa Datuk Siti dan pertama kali dan julung kalinya aku dapat menatap misai Datuk K.

Actually, aku tak plan untuk jumpa Datuk Siti. Seperti yang aku cakapkan sebelum nie, kami sekeluarga pulang berhari raya haji di kampung mak aku di Tikam Batu, Sungai Petani dan kebetulannya juga merupakan kampung Datuk K. Pagi raya hari tu, lepas sembahyang raya, menziarahi kubur, makan apa yang patut dan sampai dah tak tahu nak buat apa. Aku pun capai handphone, wallet, dan kunci kereta dan kuar pegi beli surat khabar.

Tengah aku membelek surat khabar tu, aku terbaca satu artikel tentang Datuk Siti dan Datuk Yusni Jaafar berceloteh tentang sambutan hari raya diorang. Dalam artikel tu, aku terbaca cerita Datuk Siti yang pulang beraya di kampung Datuk K. Terus aku tanya my aunty kat mana rumah Datuk K tu. Dan secara kebetulan, sepupu aku tahu dimana dan dia sanggup tunjukkan jalan.

Sebenarnya aku tak menaruh hati sangat untuk jumpa Datuk Siti. Tapi sesampai aje aku kat Masjid kampung tu, aku ternamapak kereta Mercedes yang plat no nya seperti aku kenali. WPT 11. itu kete Siti tu. Aku trus je park kete sebeleh Mercedes tu and tunggu dalam kete. Wait & See.

Tetiba aje, nun sayup dari jauh aku nampak kelibat perempuan jelita memegang payung. "...oi, tu Siti tu...". Dengan serta merta aje aku dah berada di belakang perempuan jelita itu a.k.a Datuk Siti Nurhaliza. "...Siti, boleh saya ambil gambar Siti..."." Boleh...jawab Siti. Menggigil aku dibuat nye. Lepas ambil gambar die sorang, aku suh plak maid Siti ambil gambar aku berdua dengan Siti. Terer gak maid die ambil gambar kami. Clear babe, tak der gegar-gegar. Nasib baik. Kalu tak frust aku.

Selalunya kalu jumpa Siti, mesti kelam kabut sebab Siti cepat nak balik. Tapi kali nie siap bebual sambil berjalan beiringan menuju ke kereta mewah Siti yang disana telah menanti Datuk K. Macam-macam yang aku bual kan sepanjang perjalanan aku ke kereta mewah Siti yang sememang nya dekat aje tapi bagi aku, perjalanan itu seperti terlalu jauh. Apa yang aku bual kan dengan Siti, tak payahla aku huraikan kat sini. "BIARLAH RAHSIA".

Fuh menggigil aku dibuat nye. Siti pada pandangan mata aku memang baik, sopan santun, dah kurus dan lemah lembut. Okayla. Sampai sini aje surprise aku. Bye


3 comments:

rizz said...

wah miezz..jeless tawww aku ngok ko mbek gmba ngn tok ct ku huhukkk

katak_78 said...

Jumpa org kampung katak_ayu????jelesssssssssssssss okiey!!! dia dah kurus ekkk..lengan dia tetap besar!hehehe..

bro>>meh amek pizza voucher kat blog katak_ayu!

katak_78 said...

eh..nk komen lagie..

She looks awesome without make up!!!This is truly her..i missed her old style...meaning x over sgt dressing..nak wat camne kan..dah jadi VVIP kena jaga imej...neway katak_ayu tetap jeles kat u okaiyyy..nape x bgambar ngan abg misai tu skali??