Followers

Tuesday, August 19, 2008

Meaning Of S.A.B.A.R & M.A.R.A.H

Entahla....I dont know.....Who care's.....What Ever. I dont know how o describe my feeling right now. Macam-macam benda yang jadi kat aku. Macam-macam dugaan yang menimpa aku. Melimpah ruah kegusaran yang menimpa aku. Sampai satu tahap tu aku tak sanggup dah nak ambil tahu semua nie dan nak biar aje kan. Tapi I have to face it and the consequences. Masalah aku hanya satu, aku suka pikir sangat. Takut orang tu tak cakap ngan aku la, takut tu, takut nie la. Fining-fining kelapa otak aku nie.

Aku nie jenis yang suka simpan, tapi kalu skali meletup...boleh tahan gak power die. Aku jugak jenis yang hot temper, tapi immediately akan cool balik. Pelik kan. Aku jenis yang suko pikio, walaupun masalah tu tak berapa sangat. Aku kena ubah cara aku. Mampus lah ape orang nak kata. Aku tak matang lagi ker. Perangai macam budak-budak ker. Tak matured ker. Not man enough ke......Bla,bla,bla..... Aku pedulik apa and aku tak ambik peduli. Hanya sekali aku akan down to earth, try to apologies walaupun aku tak salah. Tapi kalau lepas tu orang dok buat perangai gak. Aku akan buat perangai lagi teruk. Skali aku tak suka, seumo hidup akan akan tak suka die. Tapi kalu orang yang aku tak suka tu come and greet me again and say "...i'm sorry..." aku akan terus lupa ape yang die penah buat kat aku. Tu la perangai aku. Tapi ramai kata macam tu bagus tapi entahlah. Aku rasa dengan perangai macam nie, mudah orang nak pijak kepala.

Tapi aku confirm, kes aku dengan Miss X nie aku akan ingat sampai mati. Aku tak akan maaf kan die kerana buat crite yang aku tak buat. Aku nie jenis cepat maaf kan orang tapi dalam kes Miss X nie "....tiada maaf bagi mu...". Unless she came to me and ask for forgiveness.

Aku sanggup angkat sumpah untuk buktikan aku tak buat seperti yang die tuduh aku buat. Aku tak pernah semarah nie and benci pada seseorang seperti yang terjadi dalam kes aku and Miss X.

As my ex-boos at Maybank say before. Aku sedang mengalami culture shock masa aku keje kat Maybank. Culture Shock tu a.k.a Office Political. Aku ingat kat Maybank aje yang ade "Office Political" nie, rupa nya offirce baru aku pun ader. So conclusion nye aku kena beware and prepare something before that ".................." happen. Akhirnya aku tak sempat prepare pa per pun and case with Miss X pun "happen".

Aku kalu marah & naik angin, aku kena hempaskan barang atau pecahkan something untuk release tension aku. Kalu tidak aku boleh jadi gile. At least better dari pukul orang atau create cite yang bukan-bukan.

Oklah...aku worried gak cite lebih-lebih kat sini. Tapi as my friend use to say, "....Suhaimi, its a BLOG, so you can say what you want to say..." Betul gak kan. Sekarang nie BLOG menjadi medium untuk buat fitnah, sebar cite and tempat meluahkan perasaan. Jadi tak salah kan aku luah kan perasaan aku kat sini. Untuk insan-insan or individu yang teringin nak terasa ngan post pedas ku ini... It's up to you. Tepuk dada, tanya selero. Kalu terasa jangan view page aku.

0 comments: