Followers

Friday, August 22, 2008

I,m R.E.A.D.I.N.G

My Sister's Keeper By Jodi Picoult
*************************************

Aku sekarang tengah try baca buku nie. My Sister's Keeper By Jodi Picoult. Seperti yang aku kata kan sebelum nie. English agak asing dengan aku. Bukan bermaksud aku tak faham sepatah haram pun, tapi ada sesetengah ayat yang aku tak berapa faham and terpaksa bukak kamus cari the meaning. So sementara nak habis kan satu buku aku cepat boring. Yerla, setiap kali ade je patah perkataan yang aku tak faham, aku terpaksa stop and bukak kamus cari meaning of that word.

Tapi buku nie best dan aku cuba untuk habiskan satu buku. Itu target aku. Buku nie berkisah tentang seorang kanak-kanak yang dilahirkan bukan kerana kasih sayang antara suami isteri, tetapi kerana semata-mata untuk membantu kakaknya yang menghidapi leukimia yang jarang ditemui. Oleh sebab abang sulung mereka tidak mempunyai persamaan darah untuk dibuat "bone marrow" maka terhasil lah kanak-kanak nie semata-mata untuk mambantu kakaknya. Kanak-kanak nie dihasilkan melalui permanian berhadas semata-mata supaya mempunyai persamaan/kesesuaian darah untuk membantu kakaknya untuk melakukan "...bone marrow transplant...". Zaman kanak-kanaknya tidak seperti kanak-kanak lain.

Pada umur 13 tahun, this kanak-kanak refuse to help her sister anymore dan mahu menyaman ibu bapanya kerana mempergunakan dirinya. Nak tahu apakah kesudahannya, tunggu dulu sebab belum habis baca. Wait and see.....

0 comments: