Followers

Sunday, August 17, 2008

D.U.G.A.A.N II

Aku memang terkejut dengan cerita yang die create and direct. Aku tetibe je teringat pesan kekawan kau tentang perangai die. Aku sememangnye menyesal kenal and be friend with her.

After that, boleh die datang depan aku and kate "...orang dah tolak cinta dah la, nak merajuk-rajuk apa plak...profesional la sikit..." Hello Miss X, bila masa plak aku tangkap cintan ngan ko. Eeeee.....geramnya aku. Mase die cakap tu banyak le kepala turtle yang kuar jengok kat tebing work place tu...Kepo la kan. Die datang depan aku dengan angkuhnye. Macam mana aku nak profesional kalu die tak sudah-sudah hina and create cite macam nie kat aku. I tried to be profesional with her by send the memo by myself, tapi jadi plak kes nie.

Sekarang timbul plak cite aku marah-marah and mengamuk-ngamuk lepas Miss X nie reject proposal aku. Sekarang aku nak tanya, sape yang marah-marah. Die ke atau aku.

Aku memang tak boleh terima die untuk jadi kawan aku balik. Aku akan buat muka selamba ngok ngek kawan balik dengan Miss X nie kalu dia tak hina and jatuhkan maruah aku. Tapi lepas dapat MSG menghina die tu, aku tak boleh terima. Tapi makin aku cuba jauh dari die. Makin menjadi-jadi plak.

Kekawan aku yang tahu cite nie suruh aku diam and sabar aje. Memang tu pun aku buat sekarang. Sambil tu aku buat sembahyang hajat supaya Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang tunjukkan kebenaran kepada kes yang sedang membelenggu aku nie.

Memang salah aku sebab tak cermin diri aku nie dulu sebelum propose die. Aku tahu sape aku and aku tahu sape die. Die pipit dan aku enggang. Tapi die sememangnye tak layak untuk hina aku and buat crite nie kat kawan-kawan aku.

Cuma satu je harapan aku dan impian aku.....Kite tunggu dan lihat plak jodoh die. Aku harap die dapat yang terbaik mungkin lebih baik dari aku, sebab aku pun berhak untuk mendapat wanita yang lebih baik dari die. Mungkin nie petunjuk dari Allah SWT untuk aku. Mungkin juga Allah SWT tak mahu aku akan sengsara and menderita bila aku dengan die dan mungkin Allah SWT tahu apa yang baik untuk aku. And last, thanks to you Miss X for rejecting me coz maybe I deserve better than you. Aku akhiri dengan doa ini.....

"...Ya Allah, kau bantu lah aku dalam membersihkan kembali nama baik aku. Semoga kau temukan jodoh aku dengan insan yang lebih baik dan bertakwa seperti Kau temukan jodoh Rasulullah dengan isterinya iaitu Hajar...kerana aku layak mendapat wanita yang lebih baik...AMIN"


3 comments:

AiZa'S said...

Plis take note that my gossip has nothing to do wif u dik..Miss Y is someone else..
i hve no comment wif due to your probs..Kak za Xmo masuk campur. Just this : Kadang2 bila Tuhan beri kita kegagalan Xkisah lah gagal bercinta ka wat so ever,InGAT...ini kerana DIA merencanakan sesuatu yang lebih baik untuk kita, Sabar...n like u did..berdoa...

P/s : U can delete this like u did before...

mrMiEZ said...
This comment has been removed by the author.
mrMiEZ said...

aimi nak highlight sikit di sini.

aimi tak menaruh sebarang perasaan towrads Miss Y. semua yang terjadi nie adalah kerana kesilapan aimi dalam menilai seseorang.

tentang komen yang aimi delete tu, ia adalah kerana aimi sedikit terasa dengan statement kak aiza. per pun aimi dah lupakan semua tu. aimi minta maaf kalu sebelum nie aimi ade sakitkan hati kak aiza. SORRY

kalau kak aiza terasa aimi minta maaf.